0

Davines. Kreator eko trendu dla którego niemożliwe nie istnieje

Kosmetyków firmy Davines nie trzeba nikomu przedstawiać ani reklamować. To wysoka jakość, starannie dobrane składniki do produkcji oraz bardzo ciekawy koncept. Od ponad 20 lat firma rozrasta się, goszcząc w tysiącach salonów na całym świecie. Od Nowego Jorku, Meksyku, po Paryż, Londyn i Warszawę, fryzjerzy wykorzystują ich naturalne kosmetyki do pielęgnacji i stylizacji włosów swoich klientów. Firma nieustannie się rozrasta, choć jak podkreślają jej twórcy, nie jest to ich główny cel. Dążą do bycia najpiękniejszą i najbardziej etyczną firmą na tym rynku.

Od rodzinnego laboratorium we włoskiej Parmie po światową potęgę.

Historia grupy Davines zaczęła się już w 1983 roku w słonecznych Włoszech, a dokładnie w mieście Parma, gdzie rodzina Bollati postanowiła otworzyć laboratorium badawcze zajmujące się produkcją preparatów z najwyższej półki do pielęgnacji skóry i włosów. Ów kosmetyki trafiały początkowo do firm z całego świata. Dopiero po tym etapie zdobywania doświadczenia, zaczęły być produkowane kosmetyki naturalne pod szyldem własnej marki. Wysokiej jakości produkty zostały tworzone na potrzeby profesjonalnych salonów fryzjerskich. Davines na tym nie poprzestał, zaczął wytwarzać również kosmetyki pielęgnacyjne, zaopatrując ośrodki i centra SPA. Myśl przyświecająca firmie, od samego początku, to wysoka jakość dopracowanych i przemyślanych produktów, wyrażająca niepowtarzalny styl Davines oraz dbanie o naturalne środowisko i używanie do ich wytworzenia eko-wyselekcjonowanych składników.

Davines Naturaltech

Slow food, naturalne kosmetyki do włosów i eko-kampanie

Tu się jawi prawdziwa wielkość i wyjątkowość Davines. Te hasła od razu kojarzą się z marką firmy. Aktywne składniki stosowane do produkcji, pozyskiwane są z gospodarstw Slow Food Presidia, przyczyniają się do ochrony bioróżnorodności całej planety. Fundacja Slow Food Presidia wspiera lokalnych, małych producentów upraw roślin, by ich dobytek w postaci genetycznego dziedzictwa biologicznego oraz rzemiosła nie zaginął. Stąd zrodził się pomysł, by każda seria kosmetyków z rodziny Essential Haircare posiadała aktywny składnik pozyskiwany z takiego gospodarstwa. Zamysłem tego projektu, jest podkreślenie istoty ważności tej działalności, poprzez przedstawienie bliższej sylwetki ludzi, którzy stoją za uprawą tych konkretnych, używanych roślin. Dlatego na przykład, naturalny szampon do włosów davines nounou posiada jako składnik aktywny ekstrakt z pomidorów Fiaschetto z Torre Guaceto. Uprawą tych roślin zajmuje się gospodarstwo Calemone, a z troską i pasją hoduje je Pan Mario di Latte z Serranova di Carovigno z prowincji Brindisi.

Dla Davines opinie klientów są bardzo ważne, dlatego kreując nową jakość kosmetyków, nie zobaczymy w ich składach kiepskich czynników. Ciężko sobie wyobrazić by jakikolwiek davines szampon, mógłby być zrobiony bez obowiązujących norm dla High end'owych firm. Wszystko jest starannie przemyślane, szampony bez sls, a odżywki i maski w szerokim wyborze w zależności od struktury, skrętu, porowatości, problematyczności czy koloru włosów. Szampon bez sls to pierwsza rzecz, którą powinniśmy sprawdzić, kupując kosmetyki, nowej firmy, ponieważ stał się on wyznacznikiem trendów obecnie obowiązujących. Żaden szanujący się producent nie pozwoli sobie na stworzenie szamponu bez przestrzegania tychże norm.

Davines-Love

Davines posiada eko porady dla każdego salonu fryzjerskiego. Jest to zbiór 32 punktów, gdzie zachęca do min. energooszczędnego oświetlenia, recyklingu, oszczędzaniu wody. Marka mocno angażuje się również w kampanie. Jedną z ostatnich, głośnych kampanii,było sadzenie drzew. To już trzecia taka akcja w Polsce, gdzie powstaje nowy lasek zasadzony przez fryzjerów, dzięki zebranym funduszom podczas Trzeciego Dnia Zrównoważonego Piękna. To autorska inicjatywa włoskiej firmy, dzięki której lasy wzrastają na całym świecie. Nie dalej jak w czerwcu tego roku, firma zgarnęła kolejne wyróżnienie w zestawieniu amerykańskiej organizacji non-profit B Lab, w kategorii "Najlepsza dla Środowiska" i znalazła się w zaszczytnym gronie 10% firm najbardziej "nature friendly". Davines od początku podkreślał, że przyroda jest priorytetowa.

Firma stara się być w zacnym gronie tych "Najlepszych dla świata", uzyskując certyfikat Benefit Corporation, czyli działanie na rzecz środowiska i dobra społecznego. Poprzez miano dobra społecznego rozumie się też podejście do pracowników, klientów, społeczności oraz sposobu zarządzania. Zasłużenie sobie na takie wyróżnienie w byciu najlepszym dla środowiska, to szczegółowe wykazanie się odpowiednimi materiałami używanymi do produkcji, emisją zanieczyszczeń, energią ze źródeł odnawialnych, formą transportu, dostaw oraz dystrybucją, ochrona przyrody, zredukowanie odpadów oraz ich brak jeśli są niebezpieczne. Davines został również Ambasadorem Zero Impact 5 lat temu. To projekt mający na celu baczne przyglądanie się, oraz redukcję emisji CO2, oszczędzanie lasów, wspieranie samego projektu oraz współpracę z dostawcami energii odnawialnej. Reguły są również twarde dla wytycznych opakowań, które mają być jak najbardziej przyjazne naturze. Zakładają one korzystanie z materiałów pochodzących z recyklingu, oszczędnym stosowaniu surowców, oraz kontroli jakości i ograniczeniu ilości plastiku.

Davines kosmetyki

Imponujące jest to, iż marka produkująca kosmetyki premium, może tak wspaniale przyczyniać się do dbania o środowisko oraz wdrażać strategie między innymi corocznego sadzenia drzew, by niwelować skutki emisji CO2. Korzystanie z energii z źródeł odnawialnych czy podtrzymywanie i wspieranie małych rolników, ich rzemiosła oraz bioróżnorodności na ziemi zasługuje na wielki ukłon w stronę tejże firmy.


[%carousel%]
Czytaj dalej...
Kontakt ze sklepem